کاربرد و چگونگی رسم منحنی ها در بلوورفن های سانتریفوژ

1402/09/13

کاربرد و چگونگی رسم منحنی ها در بلوورفن های سانتریفوژ

منحنی عملکرد فن، سرعت جریان هوا و فشاری را نشان می دهد که فن برای هر سیستم متصل به آن تولید می کند. عملکرد واقعی فن به طراحی جزئیات هر سیستم بستگی دارد. طراحان سیستم، شرایط جریان هوا را بررسی می کنند و مهندسین طراح فن ، فن‌ها را براساس کاربرد و نیاز آن ها طراحی می‌کنند و هرکدام را به صورت گراف ها و منحنی های مختلف برای فن مورد نظر جهت تولید بلوور فن و طراحی دستگاه ها ارائه می دهند.

شرکت گشتاور فنون مهر با بهره مندی از تیم مهندسین طراح مجرب و حرفه ای خود با تخصص و مهارت بیش از چند دهه، همگام با دانش روز دنیا در صنعت دمنده های صنعتی ، افتخار این را دارد تا در راستای طراحی انواع بلوورفن و پروانه های کولری و فن کویلی در زمینه تهویه مطبوع، سرمایشی – گرمایشی و ...، در خدمت شما مشتریان عزیز باشد.

جهت ثبت سفارش سازی انبوه محصولات مورد نظر خود بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

gashtavarblowers20 https://t.me/gashtavarblowers20

 

منحنی عملکرد فن را می توانیم بر اساس هر پارامتری که مورد نیاز است از توان تا دما و فشار و غیره، رسم کرد. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مطلب، مراحل کلی اندازه گیری و رسم نمودار فشار استاتیک به هوادهی را شرح داده ایم.

 

 

چگونه منحنی برای بلوور فن ترسیم کنیم؟

 

به بیان ساده، هر منحنی از مجموعه ای از نقاط تشکیل شده است که بر روی یک نمودار رسم می گردد و با اتصال نقاط به یکدیگر منحنی شکل می گیرد که مراحل آن به شرح زیر است:

جمع آوری نقاط داده  برای ترسیم منحنی بلوورفن

نقاط داده مورد نظر جهت ترسیم منحنی را می بایست در حداقل و حداکثر مقدار ، همچنین در چندین نقطه بین مقادیر حداقلی و حداکثری در بلوورفن اندازه گیری کرد.

*نقاط داده: اشاره بر یک مقدار عددی دارد که روی نمودار مشخص شده است‎، بطور کلی هر جفت از مقادیر مانند یک مقدار سنجیده شده و زمان سنجش آن را گویند.

بطور مثال شرکت گشتاور ، برای رسم منحنی فشار استاتیک به هوادهی در بلوور فن مدل F2527 که در شکل زیر نمایش داده شده است در مرحله اول فشار استاتیک فن (محور y) و هوادهی (محور X) را اندازه گیری کرده است.

منحنی بلوورفن

در این راستا برای بدست آوردن نقاط مختلفی که منحنی بلوورفن را تشکیل می دهد، می بایست حجم جریان هوا را تغییر داد تا بتوان فشار استاتیک فن را در هر سطح حجم ایجاد شده، اندازه گیری کرد.

نحوه اندازه گیری داده های نمودار بلوورفن فن کویلی

همان طور که می دانید ، فشار استاتیک نشان دهنده مقاومت جریان در مسیر هوا است و می توان آن را با استفاده از لوله پیتوت در فاصله مشخصی از خروجی فن به سمت وسط کانال اندازه گیری کرد.

برای انجام این کار ، حجم جریان هوا با استفاده از صفحات فلزی تغییر داده می شود تا اندازه خروجی فن تغییر یابد و مقادیر مختلفی بدست آید ، در ادامه برای محاسبه حداقل مقدار هوا (حداکثر مقدار فشار)، از یک صفحه فلزی جهت پوشاندن کامل خروجی فن استفاده می شود ولی برای اندازه گیری حداکثر مقدار هوا، خروجی فن پوشانده نمی شود.

کاربرد و چگونگی رسم منحنی ها در بلوورفن های سانتریفوژ

در نهایت ، هنگامی که تعداد مناسبی از نقاط داده را بدست آوردیم، می توانیم آنها را به هم متصل کنیم تا منحنی فشار استاتیک به هوادهی تشکیل گردد.

نمودارهای بلوور فن چه کاربردی در صنعت تهویه مطبوع دارند!

منحنی های بدست آمده برای مهندسان طراح دستگاه های تهویه مطبوع اهمیت بسیار بالایی دارند بدلیل اینکه می توانند با انتخاب صحیح و اصولی فن های سانتریفوژ ، به بهترین عملکرد با کمترین آزمون و خطا در طراحی دستگاه خود دست یابند.

 

برای شروع یا در حین اجرای پروژه ، اگر نیاز به مشاوره فنی یا دریافت قیمت و سفارش گذاری بلوورها و دیگر محصولات ما دارید ، تیم فروش، مشاوران و مهندسان، گشتاور فنون مهر در کنار شما هستند.

مفتخریم ما را با ارسال نظرات ، سوالات ، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود از طریق لینک زیر در جهت بهبود خدمت رسانی به مشتریان عزیزمان و مرتفع نمودن نیازهایشان یاری نمایید.

https://survey.porsline.ir/s/ecdvAYR9

مطالب مرتبط

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نمودارها و نحوه استفاده از آن ها نیاز دارید ، ممکن است به مقاله زیر نیز علاقه مند شوید: